Inmiddels staan er 2 boek reviews online, iets wat ik een halfjaar geleden totaal niet had gedacht. Vroeger las ik ontzettend veel, maar de laatste jaren kwam dat er niet meer van. Zelfs op vakantie niet, ik las even snel een tijdschrift, maar aan een boek begon ik niet meer. Maar in 2017 dacht ik er weer steeds vaker aan en ik kocht zelfs een boek: De vegarevolutie. Dit vegan boek verdient absoluut een review!

De vegarevolutie

De vegarevolutie – Lisa Steltenpool

Het boek ‘De Vegarevolutie’ is een boek van Lisa Steltenpool. Zij is voedingsdeskundige en diëtist en is gespecialiseerd in vegetarische en veganistische voeding. Ook al ken ik Lisa niet persoonlijk, het lijkt me een hele aardige dame! Samen met Veerle Vrindts richtte ze Viva Las Vega’s op om veganistisch eten leuker en makkelijker te maken. En ik kan je alvast vertellen: dit boek draagt daar ook echt aan bij.

Review De vegarevolutie

Online zoeken vs een vegan boek lezen

Toen ik me een jaar geleden verdiepte in veganisme, zocht ik inspiratie online en niet in boeken. Want waarom een boek kopen als het ook online te vinden is? Tot ik me steeds meer verdiepte in voeding en overal verschillende dingen las. Welke bron kun je nu vertrouwen? Daarom ging ik uiteindelijk TOCH op zoek naar een vegan boek dat ik kon vertrouwen. Ik koos al snel voor de De Vegarevolutie, omdat ik deze al vaak voorbij had zien komen en Lisa Steltenpool toch wel een ‘bekend begrip’ is in de vegan wereld.

De vega revolutie boek review

Mijn mening

Ik begon aan dit boek op een zondag en las hem uit op diezelfde zondag. Het boek is overzichtelijk ingedeeld en leest makkelijk weg. Hoewel ik al een halfjaar veganist was toen ik dit boek kocht, heb ik er zeker weer wat dingen van opgestoken. Vooral de piramide die je op de onderstaande foto ziet, pak ik er regelmatig even bij. Maar het heeft me ook geholpen om anderen uit te leggen waarom ik veganist ben.

Eigenlijk kan ik dit boek iedereen aanraden! Of je nu nog vleeseter bent of al even veganist: het is altijd nuttig om dit boek te lezen. Je leert namelijk waarom veganisme zo goed is (voor jezelf, de dieren én het milieu) en je leert meer over gezonde voeding voor je lichaam. Bovendien staan er ook nog recepten in.

Vegarevolutie review

Prijs en verkooppunten

Benieuwd geworden? De Vegarevolutie is verkrijgbaar in de boekwinkel en bij Bol.com voor slechts €19,95. Dat vind ik een hele mooie prijs voor zo’n nuttig boek. Geloof me, je krijgt er geen spijt van!

Liefs Mariëlle

Dit artikel bevat een affiliate link.