Wauw, de Vegan food diary was een succes! Ik had geen idee of hier belangstelling voor was, maar dat bleek zeker het geval te zijn. Niet alleen op social media, maar ook op mijn blog kreeg ik aardig wat reacties. En ik snap dat wel. Want toen ik interesse in veganisme kreeg, was ik ook vooral benieuwd naar wat iemand zoal eet. Ik zag toen in dat je eigenlijk nog héél veel kunt eten. Tijd voor Vegan food diary 2!

Vegan food diary 2

Vegan food diary 2

Bij de vorige editie kreeg ik wat comments over de recepten. Die had ik er toen niet bij vermeld, maar ik had wel de ingrediënten vermeld. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo’n held ben in recepten maken. Eigenlijk doe ik altijd maar wat of ik volg het recept van een ander. Op dit moment weet ik nog niet zo goed hoe ik dit het beste aan kan pakken. Ik vind het juist leuk om een uitgebreider overzicht te geven van wat ik eet, dan één recept per keer. Nu is het nogal veel om van elke maaltijd het recept erbij te vermelden. Deze keer doe ik het dus nog even zonder recept, maar wel met de ingrediënten. Ik ga er eens goed voor zitten om te kijken hoe ik dit de volgende keer aan kan pakken. Heb je tips? Deel ze dan zeker!

Ontbijt

1: Smoothie van spinazie, banaan, mango, havermout, havermelk, lijnzaad, kurkuma, maca poeder
2: Scrambled ‘eggs’ van tofu met spinazie, tomaatjes, kerrie poeder, kala namak (recept Lisagoesvegan)
3: Bruin brood met hummus, komkommer, tomaat, knoflook en peper
4: Op zondagochtend heb ik meestal weinig honger, dus dan eet ik gewoon een flink bakje fruit 🙂

Vegan ontbijt

Lunch

1: Wraps met hummus, rucola, tomaatjes, komkommer en gedroogde tomaat
2: Restje van diner nummer 3, nu gecombineerd met quinoa en avocado
3: Bruin brood met champignon ragout (recept Veganchallenge)
4: Tosti van bruin brood met Wilmersburger kaas en tomatenketchup

Vegan lunch

Diner

1: Rijst, courgette, tomaatjes, kokosmelk en kurkuma poeder
2: Bloemkool pizza bodem van AH met tomatenketchup, rucola, paprika, tomaatjes en edelgistvlokken
3: Taco schelpen met bonen, ‘nep gehakt’, mais, tomaatjes en rucola + vegan mayonaise met knoflook
4: Wraps (ik at er 3) met hummus, rucola, komkommer, tomaatjes en falafel

Vegan dinner

Snacks

1: Druifjes
2: Worteltjes
3: Framboosjes
4: Meloeeeen 🙂

Vegan snacks

Ik hoop dat ik je met deze Vegan food diary 2 weer een idee heb kunnen geven van wat ik zoal eet. Zoals ik hierboven schreef, wil ik deze rubriek graag voortzetten. Ik heb namelijk het idee dat ik veganisme op deze manier wat toegankelijker kan maken en dat vind ik mooi! Nu moet ik dus alleen nog even kijken hoe ik dit het beste vorm ga geven. Wellicht kan ik het de volgende keer in video vorm doen? Laat me vooral weten wat jij prettig zou vinden! 🙂

Liefs Mariëlle